Často vidím v diskusiách negatívne názory o tom, ako sme na Slovensku pozadu v porovnaní s ostatnými štátmi. Samozrejme s tým v niektorých prípadoch súhlasím. Okrem niektorých a jedným z týchto názorov je ten, že aký máme hrozný internet.

Keď ste v UK, máte v podstate na výber týchto providerov, keď chcete optiku: BT, Sky, Virgin Media. Keďže som mal zaužívaný názor, že optika = najkvalitnejšie možné pripojenie na SVK, tak som výber providera v podstate neriešil a vybral toho, ktorý bol posledne v dome zavedený. Tým bol Virgin. Za cca týždeň prišli "inštalovať". Samotná inštalácia spočívala len pripojení routeru do krabičky, ktorú sme mali v dome. Podotýkam, že sme platili rovnako, ako keby ťahali kábel od skrinky pre celú oblasť.

Internet bol celkom OK až na pár výpadkov, ktoré trvali od pár desiatok minút až po pár hodín - to bola úplne bežná vec na ktorú som si zvykol. Každý má k dispozícii online checker, pomocou ktorého si môže zistiť stav linky. Akonáhle problém trvá viac ako pár hodín, tak ho tam už vôbec nezobrazujú a namiesto toho klamú, že všetko ide tak ako má. V podstate som bol spokojný, až...

wait for it...

Až nastal moment, kedy internet prestal ísť dlhšie. Po dni som reportoval problém na ich tel. podpore. Automat mi oznámil, že je tam ďalších 22 reportov pre tú oblasť. Cítil som, že som urobil maximum a neriešil ďalej. Na ďalší deň internet stále nešiel, tak som šiel osobne do lokálnej pobočky a skúsil sa osobne popýtať. Obsluha mi nepomohla s ničím, iba mi podali telefón pomocou ktorého som volal na tú istú podporu čo z domu.

Nemožnosť zabookovať inžiniera

Pri prvom reportovaní výpadku mi bolo povedané, že vidia, že je tam problém v oblasti a že 5.teho to budú opravovať (29.teho vypadol net).  Tak som čakal. Po 5.tom to bolo stále to isté. Znova všetko dokola - oznámili mi ďaľší termín - 15.teho - to som si už myslel, že problém musí byť asi niekde inde, keďže ma pri komunikácii s podporou ubezpečovali, že by som mal vidieť len malé pár minútové výpadky - kdežto my sme mali internet off celú dobu. Podpora nechcela ani počuť o možnosti, že by tam bola nejaká iná chyba.

Hľadal som iné možnosti kontaktu podpory ako telefonát na podporu, kde vás aj tak len prepoja do Indie call centra, kde tí ľudia tomu vôbec nerozumejú a majú pred sebou manuál ako odpovedať na jednotlivé otázky. Hrozné. Našiel som si emaily od vedenia (je nemožné nájsť nejaké emailový kontakt na ich stránke - keďže nechcú zanechávať "stopy") cez komunitu, rozposlal emaily dosť vysoko postaveným ľuďom v spoločnosti. Dvaja z troch ma ubezpečili, že to dávajú preveriť. Žiadna zmena, zas iba čakanie. Mezditým som využil službu komunitného fóra, kde ľudia píšu prevažne o svojich problémoch a pohybujú sa tam našťastie aj ľudia z Virginu, ktorí rozumejú problematike a po pár dňoch (rozumej - 9 dní) na to ako som prispel s mojím reportom z routeru sa mi ozval určitý pán a pýtal sa ma, kedy by mohol prísť inžinier. Inžinier prišiel dnes 26.teho a opravil to. Takže som šťastný, že už sa nemusím pripájať cez nezabezpečenú wifinu suseda + cez mobilný broadband, ktorý som si musel kvôli práci kúpiť (vďaka dátovým limitom som nevidel film skoro mesiac, žiaden streaming ako Youtube a podobne - to bolo pre mňa tabu - skúste si to na 3 dni a uvidíte aké je to ťažké vrátiť sa do doby pár rokov dozadu, keď sme fungovali na dial-upe )..

Rady pre iných kolegovcov v Anglicku

Ohľadom netu je to v Anglicku fakt bieda. Treba si vybrať len to menšie zlo - najlepšie je spýtať sa v okolí, čo majú susedia a ako sú spokojní - pretože kvalita služieb veľmi závisí od lokality. A potom ostáva už len dúfať, že nenastane problém a že sa bude treba dožiadať opravy. Pýtal som sa technika dnes, čo si myslí o týchto manieroch a sám povedal, že vkuse klamú a nedá sa im veriť. Každopádne tieto veci fungujú:

1. zavolajte na podporu, nechoďte cez klasické nahlasovanie problému - to by ste skončili v Indii, ale prepojte sa na oddelenie "rozmýšľam, že vás opustím" a tam vás prepoja na podporu v Anglicku a s nimi je už rozumnejšia reč

2. keď budete s niekým kompetentným na linke, tak nahláste, že máte poškodený kábel a nejde vám internet - vtedy sa nemôžu vyhovoriť, že problém je v oblasti a bude vyriešený za 10 dní, takže iba čakať... S tým poškodeným káblom to mi poradil sám technik, takže nebáť sa klamať, oni to robia každý deň - úplne bez chrbtovej kosti

3. zaregistrujte sa na podporné komunitné fórum http://community.virginmedia.com a podľa inštrukcií tam zašlite chybový report spolu s diagnostrikou modemu. Odporúčam zaregistrovať sa s emailovou adresou od Virginu. Pretože ako som sa neskôr dozvedel reporty vytvorené užívateľom s takouto adresou, prípadne reporty vytvorené z Virgin IP adresy majú prednosť pred ostatnými.

Dúfam, že niekomu pomôže, ja si konečne idem užiť plnohodnotnú rýchlosť bez dátového obmedzenia :)

Štítky: Anglicko, Virgin Media, optické vlákno, internet, zákaznícka podpora

Žiaden komentár

Pridaj komentár

Zmaž všetky session údaje (pomocou týchto údajov sa predvypĺňa meno a email)